lightweigtht

sånt här är så fjantigt att skriva men skriver jag det inte så blir det inte av. Läste att man skulle skriva på facebook eller så att allmänheten ser att NU JÄVLAR SKA DET KÖRAS HÅRT. Nejmen allvarligt, det är en rejäl minskning utav kolhydrater som gäller, ni vet det där farliga gömda sockret alla snackar om. Det ska minskas som intag i min muuun. Körde på detta tidigare ocih funkade bra för min mage!Vill inte gå runt och vara uppsvälld som en ko, eller känna mig sån iallafall. Så handlar hem kyckling, mozarella, grönsaker, frön och nötter, bär osv. och sätter ig¨ng med träningen igen. Jogging framförallt och lite styrka och annan kondition. Tänkte förutom bättre mage och sundare kropp även kanske tappa ett antal kilo. Då är jag ännu nöjdare! hihi så peppa mig nu vänner!
 
 
Kan kickstarta er lite med en västerbottenpaj från Amelia:
 
 
Västerbottenpaj  utan skal
Handla hem:
-En stor gul lök
-1-2 msk smör
-4 äggulor
-4 dl vispgrädde
-300 g västerbottenost
¨salt peppar och lite muskot
 
Do like this:
Sätt ugnen på 200 grader celsius inte nåt annat för då blir det fel fel fel fel och bränt bränt bränt. Skala lökenoch skiva den tunt (använd typ skidglasögon eller ha vatten i munnen if you dont want to cry). Fräs den i smör. Vispa ihop äggulorna med grädden och tillsätt salt peppar och muskot. Riv osten och sprid ut löken på botten i en smord pajform. STrö sedan över den rivna osten. Häll över äggsmeten och grädda 35 min i ugnen. ( i mitten av ugnen)
paj med skal från google. hittade ingen utan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0