drömresan

en vacker dag, förhoppningsvis inom en snar framtid, ska jag sitta på en gammal sliten restaurang på den grekiska ön Karpathos. Framför mig står en stor tallrik med fetasallad( ni vet där tomaterna är riktigt röda ), en korg med torrt bröd och en stor klick med äkta grekisk tzatziki. Tittar jag ner åt ena sidan slår vågorna mot kajen och tittar jag åt andra sidan ser jag höga vackra berg. Jag har hittat hem.

dagarna hade bestått av enbart vila, hade verkligen behövt ett miljöombyte. Kanske också att kroppen får i sig lite enrgi från den starka solen. kvällarna hade bestått av god mat och gott sällskap då det bor ruskigt trevliga människor på denna vackra ö! Jag hade inte ens behövt fest, jag hade behövt den rofyllda stämning som råder på ön.

Karpathos är konstigt nog inte en livlig ö(var inte när jag var där men kan ha blivit mer turister där?), men denna lilla oas fångade nog mitt hjärta just därför. Just nu är det faktiskt precis till en grekisk liten ö jag längtar allra mest, och så längtar jag efter tzatziki. Inte billig Ica-skit utan riktig där man nästan känner smaken av just grekland.

Vilken är eran drömresa? Var med och tävla!

http://www.resebokningen.se/

Detta är mitt bidrag till en bloggtävling som Resebokningen.se anordnar. Genom att blogga om min drömresa får jag en gratis bagagebricka och har även chansen att vinna fina priser där förstapriset är ett presentkort från Fritidsresor på 5.000 kr.
Läs mer om tävlingen här.

 

 


Nu har jag inte tagit en av mina egna bilder men måste bara ta denna som är typisk turist bild, det sjuka är att detär EXAKT så här det ser ut. Förstår ni min längtan? Jag tror det !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0