Lisa gästbloggar

Hejsan, det är Annas lillasyster som bloggar!
eftersom att Anna inte kan baka pizza, vilket jag kan, så tänkte jag dela med mig av mitt underbara pizzarecept! 

detta receptet går snabbt att göra, och framför allt blir det asgott ! :)

Bakpulverpizza, ingredienser:
- 5,5 dl vetemjöl
- 1 tsk bakpulver
- 1 krm salt
- 75 g margarin
- 2 dl mjölk
- Ost, tomatsås, pizzakrydda + annan fyllning om så önskas

How to do it:
1. Sätt ugnen på 175 grader
2. nu ska du börja med att blanda alla de torra ingredienserna i en ganska stor bunke, 
när det är gjort kan du smula ner margarinet (smör går också bra) ner i mjölblandningen och till sist tillsätter du mjölken. Om degen är för kletig är det bara att lägga i mer mjöl, och mer mjöälk om den är för torr.. 
3. Efter det kletar du ut degen på en plåt med bakplåtspapper på (eftersom att detär assvårt att kavla ut degen på en plåt! men har man en jävligt liten kavel så går de säkert de med).
4. då degen är utkletad kan du lägga på vad som önskas ha på pizzan!
Ett HETT TIPS är att lägga på strimlad skinka och ananas, med ost och tomatsås + pizzakrydda och salt! :)
5. Ställ in den i ugnen i ca 15 minuter beroende på hur tjock du har gjort bottnen!


Kram på er alla töntar som orkar läsa Annas blogg!

hoppas ni provar receptet och gillar det!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0