Where the streets have no name

LÄngesedan jag la upp recept nu, har inte haft tid att sitta och skriva långa recept
men nu hittade jag ett mumsigt! Hanna bjödmig på liknande muffins, fast med
banan. Dessa lät också lockande, Nytiiga och söta!

Bärmuffins:
3 ägg
1 dl farinsocker
0.25-0.75 dl råsocker
2 tsk vaniljsocker
1.25 tsk bakpulver
1 kryddmått salt
5dl fullkornsvetemjöl
1,25 dl mjölk
1 dl matolja
3-5 dl tinade frusta bär

Gör så här :
Smörj en muffinsplåt för 12 st muffinsar eller använd former (enklare tycker jag)
Ugnen ska stå på 2oo grader
Vispa ägg och socker(farin och råsockret) tills det blir poröst.
Vispa ner vaniljsocker bakpulver och salt
blanda sedan ner vetemjöl, mjölk och olja så att smeten blir jäm och fin.
Rör ner bären men gör dedt försiktigt!
Häll ner smeten i muffinsformarna och grädda i ugnen på 2oo grader i ca 2o minuter
och vips så har du nyttiga goda bärmuffins!

Good luck!


Nu ska jag snart hem till Hanna banan och mysa med de andra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0