Gift eller skild?

Ständigt stöter man på folk som pratar om skilsmässor
och huruvida de påverkar barnen.
Tänkte ge er min åsikt
Ett barn är alltid väldigt känsligt och en skilsmässa
drabbar ofta väldigt hårt när man är liten. Man inser att
man inte kommer ha sin mamma och pappa i samma familj
utan familjen kommer att splittras och kanske utökas.
Detta är förstås en stor sak att inse som litet barn i stora vida världen.
Men samtidigt måste man se att om man skulle fortsatt som innan
skulle man inte gjort någon en tjänst. Alla skulle bara må dåligt av det.

Man reser från barn till lill-vuxen på några år och såklart är det
en jobbig resa. Vems sida ska jag ställa mig på, vem har rätt?
Man måste förstå att man inte behöver välja sida, man behöver inte
ta någons parti. Bara sitt eget.
Jag vet iallafall att jag inte hade varit densamma om mina föräldrar bott
ihop idag. Jag hade inte vetat hur man reser sig upp och går starkare och
klokare ifrån något som gjort ont.
Jag hade inte varit den jag är idag



Seriösa ord från Anna för en gång skull haha
Naturhistoriska idag med NK B. Blää
Ha en go dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0