All the right friends in all the wrong places

JAG ÄLSKAR ATT SHOPPA! Blir verkligen glad av det, underbart.
Smart anna, vilket bra beroende du skaffat. Kunde det inte varit
att gå promenad eller träna som var beroendet. Nejnej! Shoppa ska
det vara för att pigga upp!


Har varit i Ulricehamn idag, i mitt shoppingparadis. Hihi fick med
mig hem en skitsnygg jeansjacka, en jeanskjol, en jättesöt somrig topp,
en äkta kalvskinns kjol i lila(?!) och en fodralklänning i svart! Jag är så
nöjd, jeanskjolen och toppen var supersöta tillsammans. Får bli bilder på detta
tror jag. Putte ville ju se så gärna mohaha


Utgång lördag för den som är taggad! Jag är ;)


nu återgår jag till maktspråksarbetet i svenska B, åh vad lockande.
Jag vill hellre gosa med min kalvskinnskjol. (hjälp)


Åt precis en munk så bilde passade..passande blev också detta bajsgoda recept!

Megasupergod Creme Brulee!
INGREDIENSER!

6 st äggulor
2 dl vispgrädde
3 dl mjölk
80 g socker
1 st vaniljstång
Till karamellisering:
2 msk farinsocker
2 msk strösocker

TIPS!

Den knäckiga ytan går också att få till med hjälp av en gasolbrännare eller varmluftspistol.

Gör så här
1. Sätt ugnen på 180 grader.
2. Dela vaniljstången och skrapa ur den med lite av strösockret ner i en kastrull. Tillsätt grädden och mjölken och värm upp.
3. Blanda äggulor och resten av sockret i en bunke. Vispa lätt. Häll sen över gräddblandningen och fortsätt att vispa tills allt blandat sig.
4. Smöra 4 små formar. Ta bort vaniljstången och häll upp blandningen i formarna. Ställ dem i en långpanna med hett vatten upp till halva höjden på formarna. Grädda i nedre delen av ugnen cirka 40 minuter eller tills de har stelnat.
5. Ta ut formarna och låt dem kallna. Sätt ugnen på 250 grader grillvärme.
6. Strö farinsocker och strösocker över formarna. Gratinera formarna tills de får en gyllenbrun färg, cirka 10 minuter.
7. Serveras direkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0