Jag vill ha Fredag idag


" Jag är inte stark, hon är inte stark, men tillsammans
utgör vi den starkaste kraften i universum"

citat ur "vänner!" bok

Fredagsunderhållning! Hanna med bär i mun!





Åh det är Fredag idag, fan vad gött!
Har pluggat matte inför provet, känner mig duktig som attan.
Resten av denna underbara Fredag ska jag vila och ta det superlugnt
eftersom det är jobb imorgon och sedan ska vi göra Götebörg osäkert.
Kommer att bli supertoppen!
Abbe kommer hem från miami så vi tänkte fira detta med lite kul i stan.
Söndag blir det plugg igen, vilket jag inte alls ser framemot någonstans..
Men ska man ha roligt så får man väl också ha tråkigt, kanske.

Räkwok
R
ecept från min nyttiga bok jag har hemma, provade
detta igår. MUMS!

125 g risnudlar (vi tog hela paketet, ca 250)            1 pressad lime
1 tsk olja                                                              100 g böngroddar
1 stor vitlöksklyfta ( vi hade tre..)                           75 g rädisor
200 g skalade räkor ( stora el små)                         2 morötter
2 msk soja                                                            20 g jordnötter
1 tsk strösocker

Sen gör du så här:
Lägg nudlarna i blöt i 5 minuter(koka dem helt enkelt). Hetta upp olja i en wokpanna och woka vitlöken(mycket ska det vara!) tills löken fått en gyllene färg. Tillsätt räkorna och woka dem i ca 2 minuter. Rör ner soja, socker och pressade limen. Låt nudlarna rinna av och klipp dem lite. RÖr ner dem i pannan, gör samma med böngroddarna, rädisorna, morötterna och jordnötterna (Cashew hade jag). Woka i 2 mins och sen är denna goda maträtt klar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0