Dagen efter

skitkul kväll igår!
Alla skötte sig så bra och var så sjukt härliga, jag är
verkligen nöjd med utgången! Vi startade hos mig jag och hanna och
gjorde oss redo för att åka tåg. Vi mötte de andra på tåget och gick till
pc för att umgås och slippa stå i kylan tills Karisma öppnade.
Karisma hade invigning och var jättebra, snyggt och nytt med bra musik!
Jättekul att träffa Camilla och Terese och elin och massa andra man knappt pratar med
i vanliga fall!
Men bästa var mina darlings, ni är bäst

Lite uppdatering från helgen, idag är en mysdag.
Världens snällaste papi var snäll och körde till stallet så lisa och jag kunde
ge oss ut i kylan på en tur. Sen lagade han mumsmat och så åt
vi sandbakelser! Blir en promenad se och film. Matten får vänta, ledsen!

Ett supertoppen recept för alla som älskar vitlök!

Galet goda räkor med vitlök
Ingredienser

1 1 kg tigerräkor eller jätteräkor, råa med skal
10 10 st vitlöksklyftor
4 4 st röda chilifrukter
0.5 0.5 dl olivolja
1 1 dl vitt vin
1 1 knippe bladpersilja

Gör så här . Skala och hacka vitlöken, kärna ur och hacka chilin och fräs allt sakta på svag värme i oljan i en stor, tjockbottnad gryta. Rör under tiden, cirka 2 minuter, tills vitlöken och chilin är blanka och mjuka. . Öka värmen, häll i räkorna och rör om medan de steker ytterligare 2 minuter, tills de blivit vackert rosa. Häll över vinet och låt allt koka upp någon minut. Smaka av med lite salt om det behövs. . Lägg upp i en skål och strö rikligt med hackad bladpersilja över.



sommar nu, tack


Kommentarer
Postat av: Camilla

Hihi, nu har jag hittat till din blogg Anna! Fin! Kul att träffa dig med, och förra fredan. Ni är ett roligt gäng :D

2010-01-23 @ 21:59:12
URL: http://camillajacobson.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hihi, nu har jag hittat till din blogg Anna! Fin! Kul att träffa dig med, och förra fredan. Ni är ett roligt gäng :D

2010-01-23 @ 21:59:55
URL: http://camillajacobson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0