varför ska det regna dygnet runt?

Idag är det ju bara regn regn regn, the raindrops keep falling on my head,lala inte
jättekul. Skulle ut och rida med lollo men eftersom jag var tvungen att cylka i regnet
så blev det inget idag.
Så jag sitter inomhus med morgonrock och kurar, väntar på
att Sabina ska komma som hon gör klockan tre. Sen hoppas jag det
kommer några baksugna människor för att smaka på drömrulle!
Välkomna

Gjorde den dära kiwisorbeten eller sorben eller hur man stavar det
igår och den var faktiskr jättegod! Lagom syrlig och perfekt mot
kvällsuget!

Något av det godaste jag vet som jag gärna delar med mig av är detta:

Ta
rte tatin med banan
50 g smör
1 1 dl socker
1 1 tsk kanel
4 bananer
1 1 pkt smördeg
1 1 uppvispat ägg till pensling

Så här ska du göra allt: (pappa vet hur man gör men jag är hos mamma så det blir att kopiera detta)

1. Sätt ugnen på 175 grader.

2. Smält smöret i en stekpanna av gjutjärn (med eldfast handtag), rör i socker, kryddor och stänk i rom. Stäng av plattan.

3. Skala och dela bananerna på längden och lägg dem i pannan med snittytan nedåt. Skarva med mindre bitar banan där det behövs för att fylla upp botten på pannan.

4. Kavla ut smördegen och skär ut ett lock i samma storlek som stekpannan med hjälp av en tallrik.

5. Lägg smördegslocket över bananerna och tryck försiktig ned det längs kanterna.

6. Pensla locket med ägg och upprepa med ett till lager smördeg.

7. Ställ in pannan i ugnen och baka i 35 minuter till en gyllene yta.

8. Tag ut och låt svalna något och stjälp sedan upp genom att lägga serveringsfatet över pannan och vända upp-och-ner.

9. Denna efterrätt serveras med fördel varm med vaniljglass.

Riktigt sjukt gott med glass, YUM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0