Torsdag snart fredag!

Åh vilken härlig dag! Har sett på film och myst och ridit och gått och taat det luugnt!
Lite engelska också men vafan..

Party imorgon och det har jag sett framemot läänge så det ska bli så himla kul!


Här är något man kan baka åt sig själv när
man är sugen eller åt någon annan.
Jag försökte men någon var bakfull och ville inte ha...

Nyttiga grahamsbullar som magen tycker om:

50 gram jäst
5 dl mjölk
50 gram margarin
3 msk socker
1.5 tsk salt
8 dl grahamsmjöl
5 dl vetemjöl

  1. Smält margarinet i en kastrull. Häll i mjölken och värm till 37 grader.
  2. Smula sönder jästen i en bunke. Häll över degspadet och rör om tills jästen smält. Tillsätt övriga ingredienser och blanda ihop till en slät deg. Låt jäsa under bakduk 30 minuter.
  3. Knåda degen och baka ut 20 runda bullar. Låt jäsa på bakplåtspapperklädd plåt 30 minuter.
  4. SDätt ugnen på 225 grader. Grädda bullarna mitt i ugnen ca 10 minuter.



Så nu hoppas jag folk sätter igång med bulldegar att knåda!

See you later aligator

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0