Lördag

Vaknade väldigt väldigt trött idag. Ögonen hade klibbat ihop sig och det var jobbigt att gå upp.
Men upp kom jag tillslut för älskling skulle jobba, även jag jobbade men klockan 13.00.
Nu sitter jag och tittar på min knaskatt som vrider utochin på sig själv när hon rullar runt.

Måste säga tack till Kajsa för igår! även marina och isabelle! Jättemysigt med såna kvällar!
Dessutom måste jag berätta hur det gick när jag och kajsa skulle baka lite mumsiga
chokladmuffins. Det började bra och vi gjorde efter ett sockerkaksrecept. Vi blandade i
lite egen kakao för att göra det till chokladsmet. Sen läste vi på SOCKERKAKS receptet
och där stod det 40 mins i ugn, inget vi reflekterade nämnvärt över.
Sen gick vi upp och satte oss vid datorn. Så ringer timern efter 40 minuter och vi
kommer ner till ett dimmigt rökfyllt kök. Muffinsen var kolsvarta och genomgrillade.
Tydligen stod det 10 mins om vi hade kollat på MUFFINS receptet. Lyckat! Men mysigt :)



Här kommer receptet iallafall så någon kanske kan lyckas!





Chokladmuffins á la Anna unt Kajsa
Först vanlig sockerkakssmet:

  • 3 ägg
  • 3 dl strösocker
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 2 tsk bakpulver
  • 75 g margarin eller smör
  • 1 dl vatten
  • 3 dl vetemjöl
  • Smält smör, blanda med socker och gör det poröst! Jag tror aldrig någon förstår vad poröst
    är men gör det blandat bara! Blanda i äggen medans du vispar som en tok. Häll också i vattnet i smeten.
    Sen tar du en snygg bunke(alltid roligare då)och rör ihop mjöl och bakpulver och vispar ner i resten av smeten.
    Tillsätt vaniljsockret och rör om!
    Sen kommer den delen av receptet som vi hittade på själva:

    • Cirka tre tsk kakao, men smaka av för ibland kan det hända att man vill ha mer!


    Sätt in i ugnen på 10(!) minuter, absolut inte 40. ugnen ska stå på 250 grader.
    OCH BRÄNN FÖR GUDS SKULL INTE DEM!

        17 månader idag <3

     


    Kommentarer
    Postat av: frida

    haha låter bra där med muffinsen :) och grattis till 17 månader :D

    2009-10-10 @ 21:04:58
    Postat av: Anna

    haha tack fridis :D

    2009-10-11 @ 14:38:18

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0