lillhalloween

imorgon är det mys och lill halloween som gäller, tiptop!
Idag har jag målat och fejat i stallet och det blev jättefint,
mycket kul.

Lyssnade på min gamla favorit Lasse Lindh, pretty good yeah.
Hade en väldigt trevlig gårdag med rulltårtebakning och även Puttes
egna kokosbollar. Vi behöver inte gå in på hur han förklarade vad dessa hette på
engelska för hannas vän Rachel. Hrm.

Imorgon är det dags för mig att få vara så slampigt klädd jag vill
utan att någon kan klaga, jojemen jag ska vara slampig.
Vampyroffer tänkte jag och jag tror det blir nice!

Dessa små söta spöken hittadejag i en Amelia för längesen men snodde
bilden

Fulsöta spookiesar     
3 st äggvitor
2 dl strösocker

Vispa ihop detta över ett vattenbad, ni vet när man har en kastrull 
med kokande vatten och en rostfri bunke i med smeten i? Kletet ska iallafall
bli varmt, typ 60 grader.
Sen spritsar man upp spökmassan på en plåt med bakplåtspapper lite snyggt så
det bildas små spöken utan ögon(än).
Sen ska spökena in i ugnen för att bli solbrända och läskiga, 130 grader i ca 30 minuter
och passa så det inte blir svarta spöken..
Sen använder man sig av chokladsås eller smält choklad som ögon på spökena.
De måste ju kunna se, daah okej jag är trött ja.

Titta söting bild!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0