Holy hour

Håltimme översatte jag precis hur jag ville idag, och dessa timmar
är ganska "heliga". Har 3 timmar ledigt mitt på dagen då jag kan
läsa och plugga på det jag behöver och även ta det lilla lugna och
varva ner lite.

Imorgon är det endast veckan kvar till Gran Canaria och lilla
Anna längtar längtar längtar efter sol!!
Den nästan genomskinliga huden behöver solens strålar
för att bli iallafall beige.. eller grå eller iallafall inte genomskinlig!

Innan Gran Canaria ska jag få hem gulle Kalle som är
ett fullblod på 163 cm, städa och måla stallet, åka till Ullared för att införskaffa
täcken till Kalle och Goffy, Ha en bakdag med bakglada folk, passa huset med syster och
njuuuta av lov!!!!!!

Nyttigt chokladmousse!

2 msk kakao

  • 2 finfina äggvitor
  • 2 msk kakao
  • 1 ½ msk fruktsocker( eller 2 msk vanligt strösocker)

Gör så här:

Vispa äggvitor och socker med elvisp till ett fast skum (det ska gå att vända upp och ner på bunken).Blanda försiktigt ner kakao och rör till en jämn och fin smet.Klicka ut chokladmoussen i portionsglas. Låt ev. stå i kylen, men inte mer än en timme.Garnera med färsk frukt eller bär (t.ex. apelsin, blåbär, hallon) och servera!

Låter väl ganska så bra? Nyttigt och gott, tipptopp. Kändes som att det rimmade men det gjorde det inte nej!


Här har ni levande chokladmousse, jag vill vara brun igen !!!!!!!!!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0