Afrodans

Söndag är likamed Afrodans och för första gången på länge så kan jag
gå på den. Är så fruktansvärt kul när man får shejka loss!
Har vart ute och ridit och sen vart ute i ösregnet på promenad..
Har även kollat på häst, vi får väl se hur det går där!

Pappa berättade ett väldigt lågt skämt som är ganska så väldigt roligt:
Vad säger Jacob fritzells fru innan dem går och lägger sig?
Svar: Har du slä(c)kt i källaren?
Moha jag gillar det, dem som fattar gör nog också det.. Förhoppningsvis.


Det här är något av det godaste jag vet,
så jag säger bara GÖR DEN!

Chokladrulltårta med mumsfyllning
ägg 3st    
socker 1½ dl
potatismjöl3/4  dl     
kakao 2 msk
bakpulver 1 tsk

Mumsfyllning
smör eller margarin 100 g
siktat florsocker 1½ dl
äggula 2 st
vanillinsocker 2 tsk

Ugn på 250 grader, gräddning i ca 5 minuter
Ha en långpanna med bakplåtspapper redo!
Vispa ägg+socker poröst
Blanda Pmjölet, kakaon och bakpulvret och använd en sil för att
strö ner det i äggsmeten( då blir det inga klumpar)
Rör om och höll ut på bakplåtspappret som en stor fyrkant.
Sätt in i ugnen
Sockra kakans överdel och låt den svalna litegranna.
Rör ihop smöret med florsocker och tillsätt äggla och vanillinsocker.
Nu ska fyllningen röras porös! Bred krämen över fyrkantiga kakan och rulla ihop den snyggt
Sen är mitt tips att sätta in den i Frysen en stund, annars kylen!


Sen äter du! 

Någon gillar att äta...hrm
  
                                                                                                                                 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0