En vanlig söndag

Hur blir det söndag så himlans fort jämt? Jag hänger inte med,
helgerna går som på turbo..
Jag har iallafall jobbat fredag och lördag så nu finns det lite extra
pengar att ta av till Ulricehamn på Torsdag. Toppenkläder finns där!

Sen har jag ridit och så igår kom darling hit och vi åkte ner till
den finfina nya tempo affären! Där blev det lite ananas och godis.

NU sitter jag här i morgonrock och tittar ut på en grå och
riktigt blöt dag. Oskar sover fortfarande och jag vet inte
riktigt vad jag gör, njuter av ledighet kanske?

Lisa bakade iallafall supergoda skorpor igår som är värt att pröva!
Jag tänkte baka i julklapp i små söta glasburkar. 
INGREDIENSER

 75 g smör
 1 st ägg
 1 dl socker
 1 tsk vaniljsocker
 60 g hyvlad mandel
 0.5 krm salt
 6.5 dl vetemjöl
 0.5 tsk bakpulver
0.75 tsk malen kardemumma

Ugnen ska vara på 175 grader och en plåt ska antingen smöras eller läggas
bakplåtspapper på. Smöret och sockret rör du fluffigt i en söt bunke, och sen kläcker du
ett litet ägg ner i röran. Blanda mjöl och bakpulver för att slippa klumpar.
Tillsätt mandel, salt, kardemumma och mjöl till blandningen i smörsmeten.
KNåda ihop allt till en fin deg och gör antingen en lång längd eller små runda bollar.
Sen gräddar du i ugnen i ca 35 minuter och snabbt snabbt när du tar ut längden ska den skäras
i sär eller i små bitar. Skorpan ska ha gyllenbrun färg.

De blir riktigt goda! Smakar som såna man kan köpa i affär, yummi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0