Da`n före Matteundergångens dag

"Den ger liv åt det som vissnar
Ord åt det som bara anas
Ger dig styrka som du inte trodde fanns
För om du söker kärlek
Finns det någonstans"

Nordman- Stört av dem är kärleken

Är den inte fin denna text? Jag tyckte att de sista raderna stämde.
För jag tror att trots att det ibland kan kännas som att det
inte finns en enda människa som förstår eller som älskar en
så kommer det alltid en tid då man känner tvärtemot.
För om du söker kärlek finns det någonstans, ja och oftast
behöver man inte ens leta för det finns där. Man är som sagt
aldrig ensam. Kan folk förstå det?


Slutprov Matte D imorgon, klarar jag det är jag klar med denna
jävliga sport. Denna livsuttömande gnista som slocknat för så
längesedan.. UNdra varför......

Supergida frukter i choklad!

Ingredienser:

  • Mörk blockchoklad
  • lite olja
  • färsk frukt t.ex. ananas, kiwi, apelsin, jordgubbar

Gör så här: 

Smält choklad och olja i vattenbad (se bild nedan) eller smält i mikron. Rör om till en jämn smet. Skala och skär frukten i lämpliga bitar. Doppa halva frukten i chokladen. Lägg på smörpapper och låt stelna. Förvara i kylskåp, men inte för länge eftersom frukten blir torr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0